מה זה מנהל רשתות חברתיות ואיך אתם יכולים להתחיל ללמוד את המקצוע

תוכן עניינים

רשתות חברתיות הן חלק בלתי נפרד מעולם השיווק דיגיטלי בו יש הרבה אלמנטים אשר פועלים יחד כדי ליצור עניין, לטפח לידים ולסגור מכירות.

עם זאת, חשוב שתכיר את הפרטים הקטנים של כל טקטיקה שיווקית דיגיטלית וכיצד הם יכולים לעזור לעסק שלך אם אתה רוצה להפיק את המרב מתקציב השיווק שלך.

נתחיל בשאלה הנפוצה ביותר – מהי ניהול מדיה חברתית?

זו שאלה שלעתים קרובות אנו נשאלים הרבה, שדרך אגב השאלה הזו היא נהדרת, מכיוון שיש לנו את התשובה! אתה בטח מכיר ערוצי מדיה חברתית כמו פייסבוק או טוויטר.

אך האם אתה מכיר כיצד משתמשים בערוצים האלה כדי להצמיח את העסק שלך?

זיהוי מהי ניהול מדיה חברתית לעסק שלך ממלא תפקיד חשוב בשימוש ביעילות בערוצים החברתיים בכדי להגדיל את טווח ההגעה שלך ולהשפיע על המרות.

בכתבה של היום, אנו עומדים לענות על כל השאלות העוברות בראש שלך בנושא "מהי ניהול מדיה חברתית?"

לאחר מכן, נפרט מעט יותר את הסיבה מדוע ניהול מדיה חברתית חשוב ויש לדון כיצד חברת ניהול מדיה חברתית יכולה לעזור לך לראות תוצאות טובות יותר עם הקמפיינים החברתיים של החברה שלך.

מה זה קורס ניהול רשתות חברתיות?

ניהול מדיה חברתית הוא תהליך של יצירה, פרסום, קידום וניהול תוכן בכל ערוצי המדיה החברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, יוטיוב ופינטרסט.

ניהול מדיה חברתית חורג מאפשר לפרסם עדכונים לפרופילי המדיה החברתית של החברה שלך.

זה כולל גם מעורבות עם הקהל שלך וחיפוש אחר הזדמנויות חדשות להגדיל טווח הגעה ונראות.

להלן רק כמה מהמשימות הכרוכות בניהול מדיה חברתית:

דבר ראשון הוא בחירת הפלטפורמה החברתית הנכונה עבור העסק שלך.

לפני שתוכל להתחיל להרכיב תוכנית משחק לניהול מדיה חברתית, תצטרך לקחת בחשבון מהן פלטפורמות המדיה החברתית הטובות ביותר לעסק שלך.

להלן סקירה קצרה של פלטפורמות סושיאלס השונות ומה היתרונות שהם יכולים לספק לעסק שלך:

בואו נסקור איזה רשתות חברתיות יש?

פייסבוק – בפייסבוק כמעט 2.7 מיליארד משתמשים פעילים בחודש המגיעים מרקעים מגוונים.

ישנו גם איזון יפה בין מגדרים וקבוצות גיל בכל מה שקשור לבסיס המשתמשים של פייסבוק.

זה הופך אותו לפלטפורמה חברתית נהדרת לעסקים שמנסים להגיע לקהל רחב יותר.

אינסטגרם – אינסטגרם הוא ערוץ מדיה חברתית נהדר עבור מותגים שיוצרים הרבה תוכן חזותי.

הקהל של אינסטגרם נוטה להיות בצד הצעיר יותר עם משתמשים יותר נשים מאשר משתמשים גברים.

זו יכולה להיות פלטפורמה נהדרת לעסקים המוכרים מוצרים או שירותים הקשורים לאופנה, סגנון חיים, אומנות או תעשיות אחרות הממוקדות חזותית.

טוויטר – בטוויטר 321 מיליון משתמשים פעילים ברחבי העולם ונוטים להיות במקום בו משתמשים מחפשים חדשות ומגמות.

פלטפורמה זו אידיאלית למותגים שרוצים להצטרף לשיחה על נושאים מגמתיים בענף שלהם.

זה גם מקום נהדר לשתף תוכן עם משפיעים ואנשים אחרים שעשויים למצוא את המותג שלך בעל ערך.

לינקדאין – לינקדאין היא פלטפורמת המדיה החברתית עבור מותגי B2B הממוקדים לעסקים בענפים שונים.

באמצעות לינקדאין, אתה יכול למצוא, ליצור אינטראקציה ולשתף תוכן עם אנשים על סמך סוג החברה, התעשייה או שם התפקיד.

YouTube – יוטיוב הפך למנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, שני רק בגוגל.

אתה יכול להעלות את תוכן הווידיאו שלך לערוץ זה כדי לעזור לקשר ולקשר עם הקהל שלך.

באמצעות אירוח וידאו בלתי מוגבל, העסק שלך יכול לפרסם תוכן וידאו רב ככל שאתה רוצה ולשתף בערוצים אחרים.

Pinterest – פינטרסט היא עוד ערוץ נהדר לשיתוף תוכן ממוקד תמונה.

זה הפך להיות חובה עבור צרכנים המעוניינים בתחום עשה זאת בעצמך, מלאכת יד, שיפוץ ביתי, תזונה, כושר, אופנה ועוד.

אם המותג שלך מוכר מוצר או שירות המלווים היטב את הדימויים, יתכן ופינטרסט כדאי לך.

בחירת ערוצי המדיה החברתית המתאימה למותגים שלך תלויה בקהל שלך וביעדים שלך.

פיתוח אסטרטגיה של מדיה חברתית

פיתוח אסטרטגיה של מדיה חברתית הוא חלק חשוב מההבטחה שכל אחד ממסעות הפרסום שלכם עוזר לכם להתקרב לעמידה ביעדי השיווק.

לאחר שהחלטת באילו ערוצים אתה מתכנן להשתמש, תצטרך לשקול באיזו תדירות אתה מתכנן לפרסם ואילו סוגי תוכן תפרסם.

התחל בבחינת מה שאתה יודע על הקהל שלך.

איזה סוג תוכן הם הכי אוהבים? פיתוח תוכן מרתק אך מדבר גם לצרכים והאתגרים שלהם.

אם אתה זקוק לעזרה בתחילת העבודה, בדוק את הרעיונות השיווקיים האלה למדיה חברתית.

עליכם לשקול גם כיצד אתם מתכננים להפוך מעורבות ותגובה לחלק עקבי מניהול המדיה החברתית שלכם.

האם אתם מתכננים לפנות למעריצים ולעוקבים ולפתוח שיחה? באיזו תדירות תגיב לשאלות וחששות שפורסמו בדף שלך?

האם אתה מתכנן להשתמש בתחרויות כדי להעסיק את הקהל שלך? כל זה צריך להיות איפשהו באסטרטגיית המדיה החברתית שלכם.

יצירת לוח זמנים לפרסום מודעות

כשמדובר בניהול מדיה חברתית, עקביות היא המפתח.

אתה מבין, אין שני עסקים זהים.

לכן אינך יכול לצפות לאותן תוצאות עבור כל עסק שיישם את אותה גישה בפוסטים בערוצי המדיה החברתית.

עם זאת, כל תדירות או זמן הפרסום שתבחרו לעשות, עליכם לעשות זאת באופן עקבי.

אם אתה רוצה לעודד לקוחות ולהגדיל את הערוצים הבאים בערוצים אלה, תצטרך לפרסם באופן עקבי תוכן איכותי.

הדרך היחידה לעשות זאת היא ליצור לוח זמנים של מדיה חברתית שמפרט מתי ומה אתה מתכוון לפרסם באילו ערוצים.

יצירת לוח שנה לניהול המדיה חברתית שלך היא דרך טובה לעקוב אחר העסק שלך בכל הנוגע ללוח זמנים.

אתה יכול להתאים אישית את לוח השנה העריכה בצורה שתעבוד עבור העסק שלך.

רק הקפידו לכלול מידע בסיסי כמו תאריך הפרסום, התוכן וכל קישור או תמונה.

יצירה ופרסום של תוכן לפרופילים חברתיים

חלק גדול מניהול המדיה החברתית הוא יצירה ופרסום של תוכן מדיה חברתית בכל הפרופילים של החברה שלך.

זה כרוך לא רק בכתיבת עותק, אלא גם בפיתוח קריאייטיב בצורה של תמונות או וידאו.

בנוסף לתוכן שלהם, עסקים רבים ישתפו גם תוכן שאוצר ממקורות צד ג 'בנושאים רלוונטיים.

היבט זה דורש מכם הבנה מעמיקה הן של פלטפורמות המדיה והן של הקהל שלכם.

עליכם לדעת מה השיטות הטובות ביותר ליצירת תוכן בערוץ.

אך תצטרך לדעת גם איזה סוג תוכן ונושאים מושכים את קהל היעד שלך ביותר.

להגיב לעוקבים ומשתמשים בעמוד

תגובה למעריצים ולעוקבים בפלטפורמות המדיה החברתית שלכם היא חלק חשוב בניהול.

כאשר אדם מגיב בדף שלך בשאלה או דאגה, הדבר מציג בפניך הזדמנות חדשה לספק ערך עבור הפניות תוך הפגנת שירות לקוחות מעולה.

על העסק שלך לבדוק באופן שגרתי הערות או הודעות בפלטפורמות החברתיות שלך.

חשבו היטב לפני שתשיבו כיוון שהתגובה לרוב תהיה ציבורית.

אין לך זמן לעשות זאת? השתדלו להגיב למשתמשים עד 24 שעות מרגע פרסום התגובהה שלהם.

מעורבות עם אחרים בפלטפורמות חברתיות

העיסוק במשתמשים זה לא רק להגיב לאוהדים או לעוקבים שמגיבים בדף העסקי שלך או שולחים הודעה.

זה לרוב כולל חיפוש אחר לידים חדשים או הזדמנויות אחרות והתחלת שיחה איתם.

בניית מערכות יחסים עם משפיעים יכולה לעזור לכם להרחיב את טווח ההגעה לאורך זמן.

אם ישנם אנשים או ארגונים מסוימים בענף שיש להם מעקב משמעותי, העסק שלך יכול לפנות אליהם כדי למצוא הזדמנויות חדשות .

לשתף את התוכן היקר שלך עם בסיס המשתמשים שלהם.

יצירת קמפיינים לפרסום ברשתות חברתיות

יצירה והטמעה של מודעות מדיה חברתית היא חלק אינטגראלי מענה על מהי ניהול מדיה חברתית.

אף על פי שיש עבודה רבה בכדי להתחבר ללידים שלך באמצעות תוכן חברתי אורגני, פרסום במדיה חברתית משלים את הפעילות האורגנית הזו בכך שהיא מאפשרת לך למקד לקהלים ספציפיים ולשפר את הנראות.

לדוגמה, פרסום מודעות בפייסבוק יכול לסייע בהגדלת הכנסות רבות יותר עבור העסק שלך מכיוון שהוא מאפשר לך להגיע ללידים חדשים הדומים ללקוחות הטובים ביותר שלך.

מדובר באנשים שאולי מעולם לא נתקלו במותג או באתר שלכם בעבר, אך מעודדים אותם לבקר לאחר שראו תוכן רלוונטי ממודעת הפייסבוק שלכם.

ניהול תחרויות

תחרויות הם דרך יעילה לשמור על מעורבות הקהל שלך תוך כדי צמיחת מעריצים או עוקבים.

בין אם אתה משתמש בציור פשוט ובין אם אתה מבקש מהמשתמשים להגיש תוכן משלהם, ישנן דרכים רבות שתוכל להשתמש בתחרויות כדי להביא תנועה רבה יותר לדפים שלך.

אם אתה מתכנן ליצור תחרויות או מתנות, ניהול התהליך הזה יהיה חלק ממשימות ניהול המדיה החברתית הכוללת של החברה שלך.

ניהול תחרות כרוך ביצירת כללים והנחיות, קבלת הגשות, בחירת זוכה ומעקב אחר הפרס או הענקת הפרס.

מעקב אחר ביצועים לאורך זמן

כמו בכל סוג אחר של טקטיקה שיווקית דיגיטלית שאתה משתמש בה, תרצה לוודא שאתה עוקב ומודד את תוצאות הקמפיין שלך במדיה החברתית לאורך זמן.

זו הדרך היחידה לדעת אם הקמפיינים שלך עוזרים לך בהצלחה לעמוד ביעדי השיווק שלך.

שלא לדבר על כך, כך תקבעו את החזר ה- ROI של המדיה החברתית שלכם ותחליטו אם אתם משתמשים במשאבים שלכם לשימוש הטוב ביותר.

מעקב אחר הביצועים שלך עוזר גם לך לזהות תחומי שיפור.

ברגע שאתה יודע מה צריך עבודה, אתה יכול להתחיל לנקוט צעדים ניתנים לביצוע לשיפור האסטרטגיה שלך.

זה יאפשר לך להגביר את התוצאות כעת ובעתיד.

מדוע ניהול מדיה חברתית חשוב

עכשיו כשאתה יודע את התשובה לשאלה הדחופה, מהי ניהול מדיה חברתית, הגיע הזמן לדבר על הסיבה מדוע ניהול מדיה חברתית חשוב לעסק הקטן שלך.

הסיבה הראשונה ואולי הברורה ביותר היא שהלקוחות שלכם פעילים במדיה החברתית.

הם רוצים לראות תוכן ממותגים כמו שלך, ולעתים קרובות הם פתוחים להודעות שאתה מציג בערוצים החברתיים יותר ממה שהם הודעות פרסום.

בנוסף, ניהול מדיה חברתית הוא חסכוני.

עסקים קטנים נאלצים לעתים קרובות להסתפק יותר בפחות בכל הנוגע לתקציב השיווק שלהם.

ניהול מדיה חברתית מאפשר לכם לחוות תוצאות משמעותיות בכל מה שקשור לייצור ולהמרה של לידים.

זה מבטל עלויות כיס גבוהות שמגיעות עם טקטיקות שיווק מסורתיות כמו שלטי חוצות או מודעות טלוויזיה.

אלה רק כמה מהיתרונות של שיווק במדיה חברתית עבור העסק הקטן שלך.

ניהול ביעילות מאפשר לך להפיק את המרב מהערוץ החזק הזה.

יצירה ופרסום של תכנים יקרי ערך באופן קבוע יכולים לעזור לך ליצור קשרים אותנטיים עם קהל היעד שלך.

בעוד שפרסום במדיה חברתית עוזר לך להגיע לקהלים חדשים שסביר להניח שיהיו מעוניינים במוצרים או בשירותים שלך.

מדוע אתה צריך לשכור איש ניהול רשתות חברתיות

לדעת מהי ניהול רשת חברתית ומדוע זה חשוב זה רק חצי דבר.

כעת עליכם להשתמש בידע זה ולהתחיל לקבל החלטות לגבי ניהול הרשת החברתית של העסק שלכם.

עבור עסקים קטנים רבים אין מספיק זמן ומשאבים להקדיש לניהול יעיל של רשת חברתית.

פרסום תוכן איכותי בעקביות לוקח הרבה זמן ומאמץ שכמה צוותי שיווק של עסקים קטנים פשוט לא צריכים.

שלא לדבר, יתכן שלא יהיה לך מישהו בצוות שלך עם המומחיות או הכישורים הדרושים ליישום קמפיינים אפקטיביים.

כאן נכנס קורס ניהול רשתות חברתיות.

אדם אשר יודע את התחום ומכיר אותו עוזר להשלים את מאמצי השיווק הדיגיטלי שלך על ידי מתן שירותי מדיה.

לא רק שיש להם את הזמן להקדיש ליישום מסעות הפרסום שלך, אלא שיש להם גם את הכישורים והידע הדרושים כדי להבטיח שמאמצי המדיה החברתית שלך יצליחו.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *