הכרזה: גוגל חושפת עדכון חדש לאלגוריתם שלה חווית דף (Page Experience)

הכרזה: גוגל חושפת עדכון חדש לאלגוריתם שלה חווית דף (Page Experience)

תוכן עניינים

גוגל הודיעה על עדכון אלגוריתם חדש שיושק מתישהו בשנת 2021.

גוגל אומרת שהעדכון הזה הולך לתת דגש על חווית הגלישה של משתמש בכל דף שהוא נמצא בו באתר האינטרנט שלנו.

חשוב לציין כי עדכון האלגוריתמים הזה מוכרז מראש והוא לא יתחיל לפעול רק מתישהו בשנת 2021.

גוגל אמרה שהיא תיתן לנו הודעה על שישה חודשים לפני היעד.

אז יש לנו לפחות חצי שנה ויום להתכונן לזה.

עדכון חוויית דף זה בוחן אלמנטים; שרבים מהם כבר נראים בגוגל גם בתקופה זו.

יש פרמטרים כגון: מהירות דף, ידידותית לנייד, גלישה בטוחה, פרוטוקול HTTPS, וכעת גם שכבות פריסה.

להלן תרשים שגוגל פרסמה כדי להסבי חלק מעדכון זה של חוויית דף:

להלן תרשים שגוגל פרסמה כדי להסבי חלק מעדכון זה של חוויית דף - Page Experience
Page Experience

שוב, את רוב הדברים התבקשנו לעשות גם בדרישות הקודמות.

מהירות הדף משמשת היום כחלק נכבד ביותר (LCP) ובעיכוב קלט ראשון (FID).

ה- LCP מודד את ביצועי הטעינה.

כדי לספק חווית משתמש טובה, LCP אמור להתרחש תוך 2.5 שניות מרגע טעינת העמוד הראשון.

ה- FID מודד אינטראקטיביות. כדי לספק חוויית משתמש טובה, לדפים צריך להיות FID של פחות ממאה אלפיות השנייה.

הדבר החדש הוא Cumulative Layout Shift (CLS), המודד יציבות חזותית.

על מנת לספק חווית משתמש טובה, על העמודים לשמור על CLS של פחות מ- 0.1. גוגל אמרה כי משמרת פריסת מצטבר (CLS) היא מדד חשוב ומרכזי למשתמש למדידת יציבות חזותית.

מכיוון שהיא מסייעת לכמת את התדירות שמשתמשים חווים שינויי פריסה בלתי צפויים – CLS נמוך עוזר להבטיח שהדף יהיה מענג.

אז אתה לא רוצה שדפים עם אלמנטים יקפצו סביב הדף בצורה מעצבנת זו:

בשורה התחתונה

לגוגל יש עדכון אלגוריתם חדש בשם Update Experience
לא הרבה חדש בדיוק מחוץ לוויטרי הליבה ברשת
מדדים חיוניים ברשת האינטרנטיים אינם חדשים במיוחד מחוץ לשינוי הפריסה המצטברת
זה לא נכון לעכשיו, לא יהיה עד מתישהו בשנת 2021

גוגל תגיד לנו תאריך מתישהו בעתיד שבו זה ייכנס לפעולה
תהיה לנו הודעה על שישה חודשים בתאריך זה, כך שיש לך זמן להתכונן
זה יסיר מעט את הצורך ב- AMP

בסלולרי, סיפורים מובילים יהיו זמינים לדפים שאינם AMP כאשר זה יופיע בפועל בשנת 2021

ציוני ניסיון בדפים ישחקו תפקיד עצום בבחירת הסיפורים המובילים, במקום AMP
רוב דפי ה- AMP משיגים ציון טוב על חוויית הדפים מחוץ לקופסה

חוויית הדפים, לדעתי, לא תהיה מדד ענק, הדומה ל- HTTPS ומהירות העמוד שהם גורמים קטנים.

גוגל אמרו שתוכן נהדר הוא עדיין חשוב יותר ודפים עם תוכן מעולה עדיין יכולים לדרג טוב עם ניסיון דף גרוע.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *