מדריך: ככה תוכלו לוודא איכות של קישורים נכנסים לאתר שלכם

מדריך: ככה תוכלו לוודא איכות של קישורים נכנסים לאתר שלכם

תוכן עניינים

אני בטוח שרובכם בעלי האתרים מקבלים מידי יום המון פניות מבעלי אתרים אחרים המעוניינים לבצע איתכם החלפת קישורים.

אני אשים קישור באתר שלי אתה תשים קישור באתר שלך ככה נוכל לעזור אחד לשני להתקדם כמה שיותר במנוע החיפוש של גוגל.

אבל האם כל בעלי האתרים שנבצע איתם החלפת קישורים בהכרח נותנים לנו קישורים איכותיים שאנחנו רוצים להשתמש בהם?

גוגל לוקחת את הנושא של החלפת קישורים כפרמטר מאוד חשוב בקידום האתר שלנו, אבל כמו שזה יכול להועיל לנו זה גם יכול לפגוע בנו מאוד אם לא נעשה בדיקות.

חשוב לדעת לא כל הקישורים הנכנסים הם איכותיים

כפי שציינתי מקודם קישורים נכנסים הם חלק בתי נפרד כשאנחנו עושים קידום אתרים אורגני , יש שיגידו אולי שזה אחד הפרמטרים החשובים ביותר.

דבר מאוד חשוב שצריך לתת עליו דגש הוא איכות הקישור שנותנים לנו , וישנם כמה פרמטרים שיעזרו לנו למדוד איכות קישור.

מהם הפרמטרים שצריך לתת עליהם דגש כשעושים החלפת קישורים?

עברתי על זה לא מעט גם בקורס SEO שהעברתי לתלמידי האקדמיה החלפת קישורים מתבססת לא רק על כמות הקישורים אלה על איכות ולכן הנה כמה מהמדדים שחשוב לקחת בחשבון.

רלוונטיות הקישור

זהו אחד המדדים החשובים שיש לקחת בחשבון, כשאנחנו עושים החלפת קישורים, ישנם המון בעלי אתרים המתמחרים זאת לפי מס׳ הגולשים המגיעים אליהם לאתר.

אך זה לא בהכרח תמיד נכון תזכרו גוגל רוצה לתת לגולשים שלה את התוצאה הכי טובה ורלוונטית עבורם, ברגע שאנחנו מעבירים לאתר שלנו תנועה לא רלוונטית של גולשים אנחנו פוגעים בעצמנו.

אנחנו מאבדים את אמון הגולשים אבל דבר חמור יותר שעלול לקרות זה שאנחנו נקבע עונש מפייסבוק וכאן הדברים מתחילים כבר להסתבך.

קורה לרוב לבעלי אתרים הקונים את הקישורים שלהם בכל מיני מראקטפלייסים שלא בהכרח קשורים לנישה שלהם וגם על זה הסברנו בהרחבה בקורס שלנו.

כיצד ניתן לבדוק רלוונטיות לאתר? – בדיקות אלו נעשות בעיקר לפי, סוג האתר, הכותרות שיש בו, והדירוגים שהוא מקבל בנישה שלו.

מיקום הקישור

כשאר האלגוריתמם של גוגל סורק את האתר שלנו ואני נותן כאן דגש על הרובוטים שלו או הזחלנים תקראו לזה באיזה שם שתרצו.

הוא סורק את האתר ומבחינתו קישור אשר מופיע בחלק העליון של האתר הוא קישור חשוב, הרי שמנו אותו שם גובהה כי כנראה רצינו שכמה שיותר אנשים ייחפשו אליו.

אז ככה גוגל מבינה בעצם עד כמה חשוב הקישור שלנו, הרבה בעלי אתרים בדרך כלל ישימו את הקישורים בתחתית האתר שלהם וזה בסדר גמור.

האומנם קישור שיופיע בחלק התחתון יהיה ״חלש״ כביכול אבל אל דאגה גם לו יש כח מסויים.

Page Rank

מדד נוסף שגוגל לוקחת בחשבון זה דירוג הדף שלנו נבנה בדרך כלל ע״י כמות הקישורים המפנים לדף מסויים.

יש שיגידו שכיום המדד הזה לא כזה חשוב ולא צריך לקחת אותו בחשבון אבל לא מעט מקדמים כן רואים שינויים במיקומים, אני אישית כן ממליץ לקחת את הפרמטר הזה בחשבון, להזיק זה לא יכול.

צפיפות הקישורים

קישור אשר נמצא בסביבה בה יש המון קישורים מסביב מאבד מהכח שלו לעומת קישור בודד נמצא בכתבה באתר.

בסביבה בה יש המון קישורים פנימים שמפנים לדפים פנימים דיברנו על הנושא בהרחבה Internal Links יהיה יותר כח כמובן לקישור החיצוני.

וכאשר אנחנו נשמים את הקישור שלנו בסביבה בה יש יותר קישורים חיצונים המפנים לדפים חיצונים הקישור שלנו יאבד מהכח שלו.

סמכות האתר המקשר

סמכות אתר נבנת בעיקר ע״פ 2 מדדים עיקרים.

1- וותק: אתרים שנמצאים המון זמן ברשת מקבלים דירוג גבוהה יותר, ככל שהאתר ותיק יותר ככה הוא נהנה ״מהטבות״ מיוחדות של גוגל לעומת אתר חדש שעלה לרשת.

2- דפים מאונדקסים: ככל שיש לנו יותר דפים מאונדקסים ככה גוגל יודעת שיש לנו מידע באותו תחום, לכן חשוב לוודא שאותו אתר באמת מאנקדס את הדפים שלו.

עברנו לא מעט על הנושא התוכן הוא המלך וזה באמת אחד הפרמטרים שגוגל לוקחת בחשבון בקידום אתרים לכן שימו לב שאתם מאנדקסים את כל הדפים שלכם ב google search consloe.

מחשבות אחרונות

סקרנו בכתבה זו חלק מהפרמטרים שחשוב לקחת כשאנחנו רוצים לבצע שיתופי פעולה עם אתרים אחרים.

שימו לב שלא תמיד כל הצעה שנקבל באמת תוכל לעזור לנו, ההפך הוא הנכון היא אפילו יכולה לפגוע בנו.

בדקו באמת את הקישורים היוצאים מאותו אתר, קחו בחשבון את הוותק שלו וכיצד הוא יכול לקדם אתכם.

ולאחר שבדקתם את כל האפשרויות החליטו בצורה נכונה האם הפעולה הזו נכונה לכם.

יש לכם שאלות נוספות? האשירו לי הודעה בתגובות ואשמח לעזור לכם, בהצלחה 🙂

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *